måndag 28 maj 2012

Om - berg

I går så firades Johan och jag av våra familjer.
Vi fyller år typ samtidigt så det är smidigast att göra så, fira samtidigt.
I alla fall så hade Johans pappa fått idéen att vi skulle gå en promenad på
4 km tror jag det var och sen fira oss på utsikten av berget.
Så bidde det i alla fall.
Jag hade ganska mycket otur typ hela dagen och jag tror minsann att jag kanske
kommer ha men för livet.

Det började med att jag skulle hålla i Alice ( johans föräldras kungspudel)
Hon har långlina och vi har knutit den runt min midja så hon inte ska kunna
springa i väg i skogen.
Hon sätter sig ner och bajsar typ det första hon gör och hamnar då lite efter så
när hon väl är klar börjar hon springa. och pudlar är snabba.
För att jag inte ska flyga all världens väg och bryta ryggen så slänger sig både jag
Johans mamma efter repet som typ fastnar runt mitt finger.
Jag känner inget i mitt finger och tror på fullt allvar att en bit av mitt finger flugit av.
Haha. Det har det inte men det har typ lite halv  delat på sig och blivt avskavt.
Inte så farligt som det låter.

Senare så går vi nerför en grusig stenig brant backe och plötsligt så bara ramlar jag
framlänges och flyger ner i backen och kassar i krusen så händerna hamnar typ fast
klämda under min kropp. Benen är böjda över ryggen och jag typ ligger med ansiktet
i backen och eftersom jag har mina lemmar på det sättet så kommer jag ingenstans utan
Johan måste hjälpa mig för att jag överhuvudtaget ska komma upp.
Haha synd att ingen fotade det.

Typ efter tremeter så ramlade jag igen. Inte lika brutalt men ändå. Då kom jag på varför
jag ramlade. Det var nämligen min käre Johan som trampade på mitt skosnöre så att jag föll.
När han skulle hjälpa mig upp tog han ett kliv fram och trampade min hand och såret jag fått
efter incidenten med Alice så fick massa smuts i såret som jag gick runt med hela dagen.

Efter det var jag livrädd för att ramla igen och vågade typ inte gå utan att hålla fast i något
och det höll i sig hela kvällen.

Idag känns det bättre dock.

Här är en del av alla sår och blåmärken jag har på min kropp just nu :




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar