torsdag 24 maj 2012

matdagboken

Som ni förstår försöker jag leva lite nyttigare och vara hälsosamma vilket jag INTE var innan.
Pepsi och kanelbulle hela dagen!
När jag äntligen tog tag i det där med att leva hälsosammare så tipsade min kompis om en hemsida som heter Matdagboken.
Det är en jätte bra sida där man kan fylla i vad man äter och om man tränar.
Alla funktioner funkar inte i gratis versionen men jag har klarat mig med gratis funktionerna hitintills.




Om man vill hålla sin vikt eller försöker gå ner så är matdagboken ett jätte bra hjälpmedel.
Det är väldigt lätt att man äter någonting och sedan glömmer bort att man har ätit det och så förstår man inte varför vikten inte gör som man vill. (det kanske man inte förstår ändå, men men. )
Med matdagboken kan man då skriva upp vad man ätit och den räknar ut hur många kalorier det blir och den räknar också ut hur många kalorier du bör äta per dag för att nå ditt mål.
Den är gratis men då funkar inte alla funktioner.
Den får fyra solar av fem av mig och den hade fått fem av fem om den hade funnits som app.
De håller på att fixar en app men det har dragit ut på tiden. Synd.
Annars en jätte bra sida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar