fredag 13 januari 2012

Diet

Tänker testa en diet.
Det blir nog första gången jag gör det.
Min kompis tipsade om Dukan dieten igår i skolan.
Hon går på den.
Tyckte det lät intressant men tänkte först inte testa.
Sen filmade Johan mig och jag insåg hur skev bild jag har
av mig själv så nu ska det testas!

Dukan dieten är det jag ska testa.
Den är uppdelad i fyra faser.

  • Attack fasen
    Denna fasen går ut på att man äter proteiner och lätta mejeriprodukter
  • Cruise fasen
    Denna fasen går ut på att man äter proteiner, grönsaker och lätta mejeriprodukter
  • Tredje fasen
    Under denna fasen får man under hälften av perioden äta vad man vill en gång i veckan och andra hälften äta vad man vill 2 ggr i veckan. Här ska man börja stabilisera sin vikt. Lev efter attack fasen varje torsdag.
  • Fjärde fasen
    Nu får man äta vad man vill men inte vräka i sig. Man ska fortsätta med att ha enbart proteindagar varje torsdag resten av livet.
Egentligen kanske inte jag behöver gå ner i vikt men jag tänkte att det kan vara ett steg till att leva nyttigare nu när jag försöker  börja träna.

Här är en LÄNK till en sida där man får massa tips och info om ni också är intresserade

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar