måndag 31 januari 2011

Kakdeg

Jag mår inte så där ypperligt bra.
Ganska dåligt för att vara mer exakt.
Grejen är att jag har gjort massa bra saker.
Träffat folk, lagat mat, diskat osv.
Ändå mår jag dåligt och känner mig meningslös.
Just nu känner jag att allt vad jag än kan göra
så kommer jag vara meningslös.

Det är ganska deprimerande att känna/tänka så.
Min kontakt person säger att jag måste vara mer
noga med vad som är tankar o vad som är känslor osv.
Men det där är lite avancerat.
Det är en tanke och tankar kan man ändra.
Men den här tanken är liksom skapt av en känsla och
då är det inte samma sak.
Jag vet inte om det låter konstigt osv?

Jag vet i alla fall att det bara är att kämpa på.
Trampa vidare och fortsätta leva hur tungt det
än må vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar