lördag 8 januari 2011

Äh

Har varit hemma hos pappa idag.
Han har varit på sitt värsta humör.
Ett av hans värsta i alla fall.
När han är motvals och negativ
och man verkligen får tassa på tå för
att inte få ett utbrott över sig.
Inga utav de vanliga reglerna gäller
när han är sån utan man får gissa
vad han kan bli arg på och inte.

Han kan dessutom, som idag, vara
ganska otrevlig.
Ber inte om saker utan säger mer "gör det, gör det!"
Sådana saker kan vara allt från att gå o hämta saker
till honom till att laga mat till alla (nu för tiden är jag
ju gäst hemma hos honom så jag tycker ändå att om
jag gör mat till alla så kan man ju be om det lite snällt,
lika så att jag ska laga hans tröja, leta rätt på saker,
installera saker på hans dagor, byta färg i hans skrivare,
packa upp hans matvaror osv. )
Säger man emot honom bara lite så bråkar han.

Idag har till och med skällt ut 2 personer i olika butiker
för saker som de inte kan göra nåt åt.

Så nu mår jag inte så bra.
Efter att ha tassat på tå en hel dag så känner jag mig
rätt stressad, illamående och ångestig.
Pöh.

Jag är så himla lycklig över att jag har lyckats flytta
därifrån måste jag tillägga.

(Pappa kan vara världens bästa pappa också.
Han har dåliga dagar o bra dagar precis som alla andra)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar