fredag 1 juni 2012

Skolmatsalar

Idag åt jag på pappas jobb.
Han är lärare så alltså åt jag i en skolmatsal.
Fy bubblan säger jag bara.
Jag gillar skolmaten så, så långt är allt frid o fröjd.
Men eleverna.
Jag var där i kanske 20 minuter och jag direkt
att jag stack ut och att de dömde mig.
Jag hade inte perfekt ny tvättat hår.
Jag hade inte en perfekt planerad klädsel
utan det var tänkt jag skulle vara hemma idag så
jag bytte ut mjukisbyxorna mot ett par jeans.
Kände mig inte som jag och kände mig skit
ful och konstig.
Sjuk värld det är i skolvärlden.
Synd det ska vara så.
Jag kanske bara är paranoid och hittar på men jag
tror inte jag är ensam om att känna att man
inte passar in och att man inte duger för man
är inte tillräckligt bra, tillräckligt "cool"

Hej tråkig medel måtta som inte räcker till.
Fy f

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar