fredag 5 augusti 2011

"Var snälla annars slår jag ihjäl er"

Jag kollar på en dokumentär film om Svantenbrant.
Det är konstig och spännande på samma gång.
Jag är inte kunnig men jag får bilden av att han är lite
schizo eller något. Han pratar om människor som inte finns
som är en blandning av olika saker, olika personer.
Sen projekterar han den bilden på en person som heter Göran.

Det är intressant (finns inga bra positiva ord, det blir liksom farligt)
att höra om hans tankegångar. Även om jag inte riktigt hänger med
alltid.

Det är konstigt hur människor fungerar psykiskt. Hur vi kan ramla bort
och in i någon annan värld för att skydda oss.
Jag har gjort det, när det varit som värst. Ramlat bort. In i något ni
inte förstår, där min logik stämmer. För att skydda mig kanske..
men där jag också känner mig otrygg. Mörkt och farligt.

Så jag förstår nog lite grann hur han menar även om jag tror att jag inte förstår.

Läs om dokumentären HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar