onsdag 10 augusti 2011

Hjälp, vem är jag?

Jag försökte precis läsa en bok jag lånat av min Mormor.
Jag har haft boken i över ett halvår och jag har inte ens läst hälften.
Jag är dålig på att läsa böcker. Verkligen kass.

Böckerna måste vara fängslande skrivna och allra helst ska de
vara så verkliga så det gör ont.
Om man kollar i min bokhylla så är det mest självbiografier
med folk, mest barn och unga, som har varit med om diverse hemskheterna.
Sen är det en och annan barnbok och lite annat som pysselböcker,
sudoku och hundböcker.
I alla fall så trodde min mormor att Caroline af Ugglas bok "hjälp vem är jag?"
kunde vara intressant och bra för mig eftersom hon har liknande besvär eller
så som mig. Men icke. Jag har sedan första gången jag såg Ugglas på teve
varit lite emot henne och kanske är det därför jag inte klarar av att läsa ur boken
eller så är det helt enkelt så att den är för mycket Blaha blaha.
Det är för mycket detaljer, för mycket vuxet och alldeles för långsamt.
Egentligen är det lite konstigt att hennes bok är sån eftersom hon beskriver sig
själv som väldigt BAAAM BOOM i boken.
Hade boken varit det hade jag nog lättare kunnat läsa den. Men å andra sidan
kanske större delen av folket som läser böcker ogillar baaam booom så då
är det bättre att ha den som den är.

Någon som läst den som tycker att jag borde smurfa igenom den eller om jag kan skita i det?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar