fredag 5 augusti 2011

Ibland undrar man..

Min pappa mår inte bra. Jag är medveten om det men han gör det ju inte direkt lättare.
Han har bjudit Johans föräldrar på kräftskiva på lördag och hans hus var väl inte direkt
tillräckligt städat för att ha gäster i. I alla fall var det bestämt att jag skulle hjälpa honom men
gud vad han har krånglat. Han svarar inte i telefon när man ringer.
Han får farmor o farfar att komma dit och hjälpa honom.
Min syster får skäll för att hon inte hjälper till och sen får hon veta att hon inte ens får vara
hemma när johans föräldrar är där. Schyssta klubben verkligen.

För att göra en lång historia lite kortare (om nån vill kan jag försöka dra hela...)
så ringde jag tillslut på hem numret för pappa svarade ju inte på sina mobiler.
Då svarade Ellen och det blev att vi pratade lite.
Efter en stund hör man pappa argt säga "har ni pratat så länge"
och sen tar pappa över telefonen och frågar om jag inte ringer från mobil.
Och jo det gjorde jag ju (vad annars liksom,... inte som att jag har råd med hemtele)
Men jag gav igen med att svara att det inte gick att få tag på någon på mobiltelefon.
Det hade han ju inget svar på (tack o lov för det)
Sen lät det ungefär såhär:

Z: Ville du att jag skulle hjälpa till att städa idag med?
Papi: Ellen är hemma och har städat.
Z: Men till mig sa hon att hon gjorde ovan våningen.
P: Ja, det säger hon att hon gjort. Jag har inte tittat.
Z: Säger att hon har gjort det så har hon förmodligen gjort det..
Men! Ska jag hjälpa dig med städningen på nerevåningen eller är den klar?
P: Jag går här och plockar så mycket jag hinner.
Z:*suck* Ja det gör du säkert men svara på frågan nu. Vill du att jag ska komma och hjälpa
dig?
P: *onödigt pladder* Ja tack.
Z: Okej, bra. Ska jag ta bussen eller hämtar du?
P: Om jag hämtar så går det ju ännu mer tid.
Z: Okej, men då tar jag bussen. Eller så kan jag fråga Ellen..
P: Nej men jag hämtar *låter små sur*
Z: Du behöver inte.
P: Okej men då kommer jag snart då. Ringer på detta nr när jag är framme?
Z: Blir bra. jag är hos Johan.

Varför krångla till det så? Han vänder allt så man ska tycka synd om honom hela tiden. Det gör det så himla komplicerat och jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar