torsdag 18 augusti 2011

krasch

När jag som minst tror att jag har mått sådär.
När jag inte längre förstår hur ont jag haft.
Då jävlar slår det till.
Hårt.
Jag fastnar i det mörka kletet i bröstkorgen
och kan inte ta mig loss.
Jag vet inte hur man gör mer än att stå ut och vänta.
Då är det väldigt lockande att vända om.
Gå tillbaks till det destruktiva.
VARFÖR FÅR JAG INTE?
DET HJÄLPER JUUUU?

Jag vet att ni inte har förbjudit mig.
Jag vet att det är upp till mig.

Men hur låter man bli?
Hur låter man bli när det känns så här?
Hur låter man bli när andetagen gör för ont.
Hur orkar man kämpa på då?

Nån med erfarenhet får gärna ..
ja. komma med tips.
Andra med så klart.

us us us




1 kommentar:

  1. Kämpa inte imot smärtan. tillåt dig själv att känna, de brukar funka för mig. Jag brukar altid må sämmre ju mer jag kämpar i mot. Sen kan man ju altid prova på medveten meditiation nått som min psykolog säger är jätte bra. Dock var det inget för mig då jag har svårt för sådant. Försök att ta de lungt göra saker du tycker om. göra avslappningsövningar. Vet ju inte riktigt hur de funkar för dig. Men om du nångång vill komma förbi och prata så är du altid välkommen hem till mig ..

    SvaraRadera