torsdag 23 februari 2012

Soligt

Åh vad lycklig man kan bli av solen. Sitter i köket och vill mest ta med en filt och en picknick korg och lägga mig i parken utanför. Fast det är nog kallare än det ser ut och dessutom tror jag att gräsen är ganska jätte blött.

Jag skulle egentligen varit på praktiken idag men jag är "sjuk". Eller jag är ju sjuk fast inte fysiskt och då känns det alltid som jag är "sjuk". Jag vet ju själv varför jag är hemma men det känns inte som folk förstår. Mer än de som har de likadant eller har någon anhörig som är i samma situation.

Idag ska jag vara lugn och försiktig men ändå göra saker är det tänkt. Låta min själ vila en smula. Ska försöka fixa sovrummet så att det blir lite mysigt. Just nu ser det mest praktiskt ut. En säng, en byrå och massa kartonger. Inget mys och inget krimskrams. Kan dela med mig av en före och efter bild sen.
Igår var det en som trodde jag gick i 8 an
ungefär. Hon såg nog inte mina rynkor.
*gammal*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar