fredag 8 juli 2011

Jobbiga minnen

Idag har jag umgåtts en del med min far. Vi var på matmarknaden, övningskörde, köpte med oss mat från Salotto och innan det hälsade vi på Inga.

Vi pratade om lite gamla minnen vi har . Bland annat om en gång när vi var i Vassbotten och hade bestämt oss för att ha en cykeltur. Jag var väl sådär 10 år och vi cyklade med pappas kompis och hans barn. Äldsta tjejen i den familjen (min fru) råkade cykla rätt mycket i förväg och vi andra kom inte ifatt vilket gjorde alla oroliga. Speciellt hennes lillebror. Jag försökte lugna honom och sa att vi skulle hitta henne och om vi inte gjorde det skulle vi hitta henne ändå för det finns massa hjälp man kan få med polishundar o sånt.
Deras pappa blev då jätte arg på mig.

Det är en sån sak som fortfarande berör mig och gör mig lite ledsen när jag tänker på det. Jag ville bara väl och så blev han arg och skällde. Aja.

Pappa kom ihåg lite andra saker från den cykelturen med. Det hade blivit lite dumt alltihop tydligen. Har jag förträngt.

Sen pratade vi lite om saker vi gjorde när mamma levde. Jag undrade om hon hade följt med på olika saker oså för det är inget som jag själv kommer ihåg. Jag är lite rädd att jag gör pappa rädd när jag pratar om sådant men jag hoppas att han inte blir för ledsen.

Ska förövrigt försöka uppdatera Virkligt mer nu.

Nu ska jag fortsätta diska och sen hoppas jag att Johan vill bada med mig. Varm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar