onsdag 6 juli 2011

I gonna be good.

Usch, vad ont det gör där innanför revbenen just nu.
Men jag har ändå varit duktig idag och jag försöker fokusera
på det och se de saker jag åstad kommit och vara glad över det.
Även om det är svårt.

Idag har jag bland annat gjort upp en städplanering som jag förhoppningsvis
klarar av att följa så att lägenheten håller sig fin och så utan att det är sådär
väldans jobbigt. Tills nu har jag kört med gör när du vill och det har inte
riktigt funkat för mig.

En sak som gör mig väldigt ledsen är när folk ljuger om en. Just nu tänker jag
mest på pappa. Som vanligt. Men det är det som gör ondast. Vi har en gemensam
vän och av den personen får jag höra saker som pappa säger om mig.
Jag vill konfrontera honom med det men har inte modet eller redskapen.

Det senaste var när jag var nära att köpa Traci (den kinesiska nakenhunden) så
hade han sagt att jag tänkte köpa en borzoi. Det är en stor hund som inte riktigt
kanske passar i en etta. Dessutom hade han pratat om min lägenhet och sagt att
den alltid är stökig. Visst jag är inte och har inte varit jätte bra på det där med
ordning och reda men han har ingen rätt att berätta om det så för andra. Det gör
mig ledsen.

Andra saker han sagt var när jag hade aktivitets ersättning så hade han sagt att
jag var nöjd med det. Att jag aldrig någonsin ville jobba utan att jag bara ville
sitta hemma och leva på de pengar jag fick osv. Vilket inte alls var sant eftersom
jag försökte komma in på en skola och så då när han sa det.

Han har sagt att jag mår dåligt för att mina vänner mår dåligt, inte för att jag mår
dåligt själv.

Att han gör så gör mig väldigt ledsen och det är jobbigt. Jag önskar jag kunde t a
upp det med honom och få honom att förstå hur ont det gör i mig när han gör så.
Men det går inte. Det blir bara värre.

Försökte prata med honom om det när vi var uppe i Olshammar. Då sa han till
Johans föräldrar att han tyckte jag skulle sluta med cola och började berätta
om mina cola vanor osv. Johans föräldrar vet om det men jag tyckte inte om
att pappa berättade om det.
Jag berättar inte alla detaljer om hans privatliv med allt och alla.

3 kommentarer:

  1. Hade jag varit i din situation hade jag känt mig tvungen att ta upp det annars bygger det bara upp massa känslor mot den personen. Om du kan så tycker jag du ska ta upp det, det är aldrig kul med folk som pratar bakom ryggen om en speciellt ens förälder. Mycket av det verkar ju inte ens stämma.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag förstår verkligen att du blir ledsen, det är så otroligt dumt och idiotiskt av ens egna förälder att göra så. Min personliga åsikt är att han borde vara stolt över dig istället, för du kämpar så otroligt mycket, du har ju till exempel kommit in på en riktigt bra skola och pluggar ju det du vill plugga till, du bor i en jättefin lägenhet och massa sånt. Du är en kämpe och ger liksom aldrig upp. :) Men föräldrar är så himla svåra och kan vara så kryptiska. Innerst inne är han nog orolig för dig och rädd för att du kanske inte klarar dig och så, men samtidigt får han för sig en massa och tror att det är på ett visst sätt när verkligheten visar en annan. Att han pratar så dumt om dig kanske bara är något sätt att projicera känslor på och så kommer det ut väldigt lusigt och på ett sätt som inte låter bra och som inte är schysst mot dig. Bara en liten fundering. Mina föräldrar har också sagt en del om mig i sina dar till andra som inte alls har stämt och det är riktigt irriterande när det händer. Det jag nog skulle göra i din situation är att ta upp det nästa gång det händer och försöka lägga fram på ett bra sätt att det inte känns bra för dig att han säger massa sånt och att du blir ledsen. Och sedan försöka suga åt mig av all positiv energi jag hittar från andra källor. Jag får ingen positiv energi alls hemifrån (från mina föräldrar), så jag vet lite hur det är. Mina drar snarare ner på det och gör allt negativt. Det är så himla jobbigt. Om du upplever att din pappa ger dig mycket negativ energi så försök att suga åt dig av positiv i andra källor, till exempel hos Johans familj eller något? Och från Johan och oss vänner såklart! :)

    Bara massa tankar, jag ber om förlåtelse om jag sagt något dumt nu ^^ <3 Du är världens finaste Zara och du har så sjukt bra kvaliteter! Vet du hur avis jag är på att du är så kreativ i virkande? Och att du är så himla duktig på supermariospel och guitar hero? Sedan är du väldigt duktig på att måla med, för att inte tala om hur bra du är på att designa bloggar och fotografera! Jag kommer ihåg när du hjälpte Marcus att göra min Hello Kitty design till bloggen, dina Hello Kittysar du hade målat var så otroligt fina och allting blev så himla snyggt, för du gjorde allt så fint med dina fina teckningar :D Det är den design jag minns starkast från alla designer jag har haft, just för att den var så snygg! Och dina foton är så estetiskt tilltalande och du besitter sådana Photoshop och kamera-kunskaper som jag är så avundsjuk på! ^^ Din isektsbild på facebook var riktigt, riktigt bra för att bara nämna ett exempel. Och jag kommer ihåg hur bra din bdb var med alla snygga kort <3 Jag skulle kunna babbla i en evighet om hur bra du är, jag hoppas verkligen att du vet det! Och en sak till, du kommer bli en A W E S O M E sjuksköterska/undersköterska, för du är riktigt bra på att handskas med människor och det är så lätt att prata med dig! Du kommer lätt vara den på sjukhuset alla vänder sig till <3 Och så är du den mest Osjälviska människan jag vet, det är så att man tycker att du borde tänka mer på dig själv. :) <3 Du är helt freaking fantastisk och jag hoppas att jag har gett dig massa positiv energi nu så det räcker ända tills nästa sommar ! :D SAKNAR DIG!!!! Puss o kramar <3 Fina prinsessa

    SvaraRadera
  3. Och en sak till. Din lägenhet är verklgien inte alltid stökig, din pappa borde betrakta min i sådana fall så får han se på stökigt. :P Du är mycket bättre på att hålla ordning än mig. <3 Har skrivit världens längsta kommentar nu :D Ska gå och sova nu, klockan är två ^^ Hoppas du blir lite glad av alla positiva saker du fått från mig, allt stämmer till 110% så ta åt dig! :D *kram*

    SvaraRadera