torsdag 30 augusti 2012

Karusell

Mina nerver är ur spel.
Igår åkte vi som skrivet till psykakuten för att jag skulle träffa
en läkare så att jag kunde börja med mediciner igen.
Så blev det dock inte.
Läkaren ville inte skriva ut någon medicin till mig om jag inte blev
inlagd eftersom han inte skulle kunna följa upp medicineringen annars.
Jag ville inte bli inlagd även om jag kanske borde sagt ja till det.
Istället ska vårdjouren komma hit.
De skulle smsa, sen ringa och sen komma.
Jag har varit små stressad över det hela dagen och så fort
jag fått ett sms så tror jag att jag har blivit kritvit i ansiktet.
Jag tycker det är jobbigt att psykjouren ska hit.
Dessutom var det jobbigt att inte veta när.
Klockan sex ska de i alla fall komma hit och jag ska fylla i
ett häfta om hur jag mår idag.
Vi kom överens om det igår eftersom jag har en tendens att ljuga
och låtsas att allt är bra för att det är lättare än att erkänna för en
främmande människa hur jag mår.

Det känns skitjobbigt att den här karusellen dragits igång igen.
Förra gången psykjouren kom hit slutade det med att de fick komma hem
till oss och hämta mig och köra mig till psyket.
Jag ljög förra gången så jag tror Johan ringde dem ifrån sin skola
och sa att det inte var bra med mig.
Vet inte.

Allt det här stressar mig.

Är hundvakt just nu.
Kände mig som en pundare när jag var ute med Noomie på promenad.
Säckiga kläder och mössa. Gårdagens smink och jag såg allt i en dimma.

Håller på att göra om Virkligt för tänkte börja använda den bloggen igen.

Tack och hej.
leverpastej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar