fredag 7 oktober 2011

Hemma

Jag är hemma idag.
Det behövdes.
Råkade ljuga för pappa när han ringde och sa
att jag skulle jobba till fyra idag.
Opsi. men jag orkade inte förklara för honom
att jag hade ångest igen.
Men det är välbehövligt i alla fall.
Är lite förkyld med för igår fick jag cykla
genom det värsta regnet när jag skulle till jobbet.
Det regna när jag cykla till utvecklingssamtalet
och det regna ännu mer när jag cykla  tillbaks till jobbet.
Det gjorde ont att få regnet i ansiktet och trots att jag hade
jacka och massa kläder kände jag hur vattnet rann mellan brösten
och likadant på ryggen.
När jag kom till jobbet så kramade jag ur kanske fyra dricksglas med vatten.
Sen fick mina kläder hänga i torkskåpet tills jag slutade.
Kläderna var fortfarande inte torra. Säger en del.

Nu ska jag ta hand om mig själv och imon blir det skåne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar