lördag 4 december 2010

Spårade ur

Igår kväll gick allt för långt.
Allt blev för mycket helt enkelt.
Slutade med att jag drogade ner min kropp
så jag somnade och inte vaknade förrän klockan 13
idag.

Jag var hemma hos pappa och började 22.26 känna att
jag behövde komma hem. Att jag inte orkade mer.
Då just kunde pappa inte köra mig och han tyckte det
var onödigt att jag åkte buss.
Jag orkar aldrig förklara att jag mår dåligt när jag gör det
så sa inget utan väntade snällt.
Kände mig som ett instängt djur och paniken bara triggades.
När jag kom hem var det någon som hade fest i trapp uppgången.
DUNK DUNK DUNK!
Lät det i min lägenhet och det stressade min ångest och panik ännu mer.

Sen började jag se svarta saker komma krälande på golvet och hörde
bebis skrik.
Hjärtat rusade och jag visste inte vart jag skulle ta vägen och jag ville
att dunkandet skulle försvinna och jag var så jaewla arg för att
deras fest gjorde mig sämre.
Jag har lärt mig att jag ska försöka prata med det jag ser och hör för
att göra det mindre verkligt men jag blev bara räddare. Var rädd
för min egenröst och jag hade nog nu panikångest.

Slutade iaf med att jag nästan skar mig men lyckades stoppa mig i sista stund
(har ett litet rosa sträck på armen)
och åt alla lugnande och ångestdämpande jag hade.

Är fortfarande helt seg i huvudet kan inte gå rakt.
Men men.

2 kommentarer:

  1. Usch fy vad otäckt det måste ha varit för dig :( hoppas att allting är lite bättre nu. Finns här för dig även om jag kanske inte förstår eller kan göra så mycket. Du är inte ensam.<3 vi får prata och träffas snart, var riktigt kul i lördags även om jag var sjuk. :) pussar och kramar

    SvaraRadera
  2. Du får gära höra av dig till mig om du vill prata. <3
    En sak som hjälper mig är att så fort jag käner dom första varningstäcknen på att jag håller på och få en panik attack så sätter jag på lungande musik och målar eller något annat som man måste koncentrera sig på.
    Det är jätte svårt och jag har övat länge och de är fortfarande svårt men om man bara är envis så funkar de efter ett tag. Skriv en lista på saker du gillar att göra som du kan koncentrera dig på och förbered en cd eller liknande med rolig glad eller lungn musik som du gillar..

    SvaraRadera