onsdag 13 april 2011

Ingen mening med att ge upp

Igår började jag skolan.
Jag hade väldigt mycket otur.
Jag missade bussen till att börja med men
det var ingen fara för hade planerat så jag hann
ta bussen som gick efter.

Sen gick jag till fel lokal.
Hahah.
Gick till Modina vilket jag hade trott att det var när
jag kollat upp det innan. Tänta att "MoA" var en förkortning
av modina. Icke. (Moa är en förkortning av Monica & Annica
har jag lärt mig nu, tss)

Utöver det hade jag laktosanfall eller något liknande.
Min mage bubblade, gjorde ont och jag fes i massor.
(haha rodnar bara jag skriver om de)
Blöh. Så jag gick hem tidigare
Det kändes kanske inte så där jätte bra att behöva gå hem tidigare
första dagen redan men men jag valde mellan pest eller kolera.

Anyway, när jag väl kom hem så orkade jag inte göra nåt mer vettigt
på hela dagen. Kände mest "vad sjutton har jag gett mig in på?"
Jag tänkte att jag inte skulle klara det , och att jag aldrig skulle klara det.
Inte heller jobba, någonsin. Kände mest att jag borde dö för det var
nåt fel på mig. Jag var inte meningsfull liksom.

Idag känns det lite bättre i alla fall.
Har gjort det mesta av de saker jag skulle göra och nu återstår bara
att söka CSN. Hade tänkt göra de tidigare men deras hemsida har krånglat.

Nu ska jag ta en paus och titta på "Maskrosbarn".
Den är 4 minuter lång så det tycker jag att jag hinner med.

och Paow klagar på att hon har hög panna?

2 kommentarer:

  1. Maskrosbarn är en UR-film va? Vi fick information om dem idag!

    I stort sett alla som börjar plugga känner så första dagen. Ofta får man mycket information då och man har inget perspektiv på hur lång tid saker kommer att ta. Men jag är helt övertygad om att du kommer att klara det, du klarade ju av att flytta! Du är bäst!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Ellen, första dagen brukar suga för ALLA men det blir bättre sedan, det lovar jag. :) Du kommer komma in i det. Jag var supernervös första dagen jag skulle börja högskolan och var all over the place och sa inte alls mycket till min insparksgrupp för jag vågade inte. Sen vågade jag knappt gå på toa för jag var rädd att tappa bort folk och ah. :p Men det blir bättre, så får man tänka. :) Det är en stor sak att våga börja en utbildning som man gillar, så jag tycker att du är modig. :) Jag hoppas att du kommer trivas i skolan prinsessan! :*

    SvaraRadera