lördag 27 november 2010

Pepparkaksbak

När jag gick på gymnasiet, i tvåan tror jag, hade jag pepparkaksbak
hemma hos min fader där jag då bodde.
Det var Gabbe, Jessica, Johan och jag.
Vi skrattade bättre än vi bakade.
Moa tog ett bett på skorstenen på huset vi
höll på att sätta ihop och efter det spårade allt ur
och allt blev smulor och pepparkaksgubbar med snoppar
som var längre än gubbarna själva osv.

Idag ska jag ha pepparkaksbak igen.
Det blir Jessica och jag. Kanske min syster och kanske Johan.
Jag tror det kommer bli kul.
Vi ska lyssna på julmusik och göra ett mumin pepparkakshus.
Det blir även giraffer, dinusaurier och katter.
Bäst helt enkelt!

Jag hade gärna delat med mig av bilder från förra gången men mitt
internet är så långsamt att jag inte kan logga in på BDB.
Ni får kolla där själva.
Vintern 2007 tror jag att det var.

http://Paniiik.bilddagboken.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar