torsdag 8 mars 2012

Problem

Idag har vi städat och lägenheten blir finare och finare.
Sen började vi prata om semestern.
Johan har nämligen fått veta att han får semester i nästan 3
veckor. Vi tänkte att han skulle spara en vecka till senare när vi kanske vet mer vad vi vill.
Johan vill att vi ska resa en vecka tillsammans och han och hans kompisar en vecka tillsammans.
Jag får ju så klart följa med MEN det kommer bli en supar vecka förmodligen och Johan vill inte behöva ta hänsyn till mig.
Det känns inte bra att han ska åka iväg så med bara sina kompisar. Eller missförstå mig inte nu. Klart han får göra saker med sina vänner och utan mig men halva tiden av våran gemensamma ledighet..
Och jag ska sitta hemma och ptja inte göra så mycket för jag kommer inte ha råd.
Jag sa att det inte kändes bra och vi har pratat om det men inte kommit fram till någon lösning.
Vet inte helt enkelt.
Har ni några förslag på hur man kan lösa det och har ni själv liknande problem?

Innan vi flyttade ihop och allt så lät jag Johan leva hur han ville i princip. Jag hade ju min egen lägenhet att falla tillbaks på och så vidare.
Jag gnällde inte allt för mycket när han planerade saker över mitt huvud och ganska mycket utan mig för jag ville låta honom vara fri.
Exempel på det är nyårsafton.
Han bestämde med sina vänner utan att prata med mig om att de skulle ha en "supar fest". Han sa att jag såklart fick vara med om han ville men det var ju ganska uppenbart att jag inte skulle vilja det.
Jag mår inte så bra av alkohol påverkade folk i förstora mängder och jag vill inte utsätta mig för saker som kan "trigga" min sjukdom.
Så blev det i alla fall och jag fick stå ut med det.
Några sådan händelser var det och jag tänkte att det var lugnt tills vi verkligen satsade på varandra.

Jag sa när vi planerade att flytta ihop igen att då skulle vi bestämma tillsammans och göra så det blev bra för båda tillsammans, så idag när han började ringa och fråga sina kompisar vad de ville göra i sommar utan att prata med mig först vad jag ville göra blev jag orolig.
Vilket jag också sa. Vilket ledde till semester problemet.

En annan sak som oroar mig lite är att det har spårat ur när han druckit med sina vänner.
Johan var nära eller hade en alkohol förgiftning en gång och hans kompis hamnade på akuten med alkohol förgiftning. Detta fick jag inte veta av Johan utan av hans kompisar på en annan fest av "misstag". Eller de visste ju inte att han inte berättat.
Så ja.

Har ni några tips och råd blir jag inte ledsen.
Känner mig en aning vilsen.
Tänker och känner jag rätt eller fel?

3 kommentarer:

  1. Jag tycker absolut inte att du tycker eller käner på fel sätt. Jag skulle känna precis likadant. Förstår att det är jobbigt att din kille dricker massor när du tycer att det är jobbigt. Men kan ni inte kompensera lite, Han åker iväg kanske 3 dagar istället för en hel vecka? Eller att dom inte dricker så att du kan följa med? Jag skulle bli väldigt ledsen om Jakob började planera saker utan att tala med mig först.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag har föreslagit de sakerna men vi får se hur de blir :) Jag sa också att jag kunde följa med och att om de inte drack massor varje dag så skulle de ju funka. Jag hade kunnat göra något annat en eller 2 dar så de kunde dricka. Får se hur det blir :)
      Tack för stödet i alla fall <3

      Radera
    2. Jag hoppas det blir bra tillslut. Om han åker iväg och du känner dig ensam så finns jag för dig. Du kan alltid höra av dig om det skulle vara något.

      Radera